FORMY RUCHU


Oferowane formy ruchu proponujemy zgodne ze strategią naszej PRACOWNI.

ZRÓWNOWAŻONY UMYSŁ W ŚWIADOMYM CIELE

Wierzymy, że każdy aspekt naszego istnienia, ten niematerialny i materialny, muszą pozostawać w równowadze i w zgodzie z naturą człowieka. Proponowane formy zwiększają komfort naszego funkcjonowania, zapewniają sprawność i kondycję w każdym wieku,ale w wielu przypadkach mają też właściwości terapeutyczne. Zawracaj nam głowę ile chcesz, kontaktując się z nami, aby wybrać to co dla Ciebie najlepsze. 
Sprawdzaj regularnie naszą stronę, gdyź nowe formy będą się pojawiać na bieżąco.. Jeśli masz propozycją zajęć, które Cię interesują - napisz do nas a my z przyjemnością postaramy się je włączyć do programu.

CANTIENICA®-Trening Dna Miednicy

U podstaw metody CANTIENICA® - Metoda Kształtowania Ciała & Postawy leży założenie, że dno miednicy jest naważniejszą kondygnacją człowieka. A co z tego wynika, mięśnie dna miednicy nie są traktowane oddzielnie lecz jako fundament prawidłowej postawy i chodu. Ten fundament można używać świadomie zawsze i wszędzie, z każdym krokiem i ruchem za pośrednictwem guzów kulszowych. Są one punktami odniesienia dla wewnętrznej warstwy dna miednicy. Jej symetyczne ułożenie w miednicy pozwala na niezależne od siebie uruchomienie i użycie jej lewej i prawej części. A każdy ruch kości miednicznych wywołuje reakację dna miednicy. Mięśnie dna miednicy zazębiają się z mięśniami brzucha, pleców i nóg. Postawa, mająca swoje żródlo w dnie miednicy, przenosi się w górę do głowy i w dół do stóp. Poprzez idealne uporządkowanie kości względem siebie czyli wyrównanie miednicy i osi nóg, ustawienie klatki piersiowej i głowy oraz naprężanie mięśni kręgosłupa, aktywujemy ścięgna i mięśnie. Dzięki temu odzyskujemy centrum naszej stabilności i równowagi, jakim jest dno miednicy. W ten sposób przywracamy naturę ruchu z mięśni głębokich. Ponieważ podczas ćwiczeń wraz z dnem miednicy trenowane są anatomicznie mięśnie grzbietu, brzucha i bioder, dzięki swojemu całościowemu treningowi metoda jest efektywna i trwała.

.... czytaj więcej....


JOGA DLA KRĘGOSŁUPA

Joga Iyengara - to szczegółowo opracowane pozycje wzmacniające, uelastyczniające i regenerujące ciało, które równocześnie poprawiają koncentrację umysłu i korzystnie wpływają na równowagę emocjonalną i hormonalną całego organizmu.
Wyjątkową cechą Jogii Iyengara jest korzystanie z licznych pomocy, m in. koców, kostek, pasków wałków, lin oraz specjalnie zaprojektowanych krzeseł i ławek. Wszystkie one pomagają prawidłowo wykonać pozycje (asany) osobom z rozmaitymi problemami zdrowotnymi. Przemyślane, i szczegółowo dopracowane pozycje, ćwiczone systematycznie pod okiem kompetentnego nauczyciela, leczą dolegliwości, wzmacniają i odprężają prowadząc ćwiczącego do pełni zdrowia i sił witalnych.
Kolejną wyjątkową zaletą jogi Iyengara jest fakt, że w prawie każdej asanie pracujemy nad wydłużeniem i rozluźnieniem kręgosłupa oraz wzmocnieniem mięśni okołokręgosłupowych.
Co nam tak naprawdę daje to wydłużanie i rozciąganie kręgosłupa?
Oprócz tego, że można „urosnąć” nawet parę centymetrów:) to jeszcze coś, co jest bardzo istotne dla naszego zdrowia – czyli rozluźnianie i odciążenie krążków międzykręgowych oraz tworzenie przestrzeni między nimi.
W ciągu dnia gdy chodzimy, biegamy czy siedzimy, „ubijamy” kręgosłup powodując, poza skracaniem nawet o 1cm, że krążki ścieśniają się, a przestrzenie między nimi zanikają powodując naciski i przemieszczenia.
W trakcie praktyki jogi przeciwdziałamy temu procesowi. Dzięki wydłużaniu kręgosłupa przy pomocy pracy mięśni odciążamy nadmiernie ściśnięte przez grawitację krążki, co działa niezwykle korzystnie na całą naszą postawę.
Kolejną korzyścią pracy z kręgosłupem w pozycjach jogi jest wzmacnianie mięśni grzbietowych – w tym głębokich, oraz mięśni brzucha, czyli ogólnie mięśni posturalnych. Słabe mięśnie posturalne prowadzą niestety, prędzej czy później, do schorzeń kręgosłupa. Główną funkcją tej grupy mięśni wraz z kręgosłupem, jest utrzymywanie prawidłowej postawy ciała oraz umożliwienie ruchu. W przypadku gdy te mięśnie nie spełniają swojej roli, ponieważ są zbyt słabe, cały ciężar naszego ciała utrzymywany jest przez kręgosłup, co powoduje jego przeciążenie.

Dzięki pracy w asanach zwiększa się siła i wydajność mięśni, a w połączeniu ze świadomym pogłębionym oddechem, poprawia się także system krążenia oraz praca serca. Wszystkie te czynniki powodują, że po zajęciach jogi czuje się lekkość, rozluźnienie i równocześnie moc.

Korzyści wynikające z regularnego uprawiania jogi:
- niweluje lub znacznie redukuje bóle kręgosłupa
- wzmacnia wytrzymałość i odporność całego organizmu
- uspokaja system nerwowy
- zapewnia psychiczną i emocjonalną równowagę
- harmonijnie rzeźbi sylwetkę


JOGA REGENERACYJNA


Joga regeneracyjna – to zajęcia łączące w sobie ruch i rozluźnienie. Podczas sesji delikatnie rozgrzewamy ciało,aby je z miękkością poruszyć i łatwiej odblokować zamknięte napięcia. Następnie podczas wygodnych i rozluźnionch wersji asan mamy czas zatrzymać się, poodychać i skoncentrować na napiętych miejscach. Na zajęciach pojawia się dużo pracy z oddechem i świadomością ciała. Na koniec zwieńczeniem jest ok. 15 minutowy relaks. Na zajęcia weź ze sobą ciepłe i miękkie ubranie oraz gotowość do odpuszczenia.



JOGA VINYASA

Vinyasa joga jest praktyką, w której ruch zschynchronizwoany jest z oddechem. Ruch jest inicjowany właśnie poprzez oddech.
Ta joga często określana jest jako “flow’’ joga, ponieważ, przechodzenie z jednej asany do drugiej, wykonuje się w sposób płynny i nieprzerwany.

Jeśli szukasz jogi, która nie jest statyczna, gdzie występuje duża różnorodność w praktyce jogi - to vinyasa jest dla Ciebie.

Vinyasa wzmacnia i rozciąga mięśnie, usuwa napięcia i stres. Polepsza koncentrację i pomaga się zrelaksować.


PILATES


Pilates jest formą treningu, skierowaną dla każdego, niezależnie od wieku czy stopnia sprawności. Doskonale rzeźbi mięśnie  i wysmukla sylwetkę, wzmacnia mięśnie głębokie oraz stabilizujące. Pilates uczy prawidłowego oddechu, kontroli nad własnym ciałem. Prawidłowo dobrane ćwiczenia niwelują wady postawy jak również dolegliwości bólowe kręgosłupa czy stawów. Pilates jest metodą mentalną, statyczną i kompletnie nieobciążającą. Kształtuje mięśnie, wydłużając je i wysmuklając. Pilates gwarantuje poprawę samopoczucia oraz uspokaja i wycisza umysł.




BODYMOVEMENT

Ćwiczenia rozblokowywują i przywracają ruchomość w poszczególnych partiach ciała, zwiększają zakres ruchu w szyi, ramionach, klatce piersiowej, biodrach. Pięknie układają sylwetkę, prostują plecy, układają miednicę, przywracają naturalne i komfortowe ułożenie ciała.
Dzięki nim stopniowo likwidujemy uporczywe i nawracające przykurcze w karku, bóle w plecach (pomiędzy łopatkami, w klatce piersiowej, lędźwiach) i w biodrach. Przywracamy ciału i sobie naturalną możliwość swobodnego i lekkiego poruszania się. Proste i działa.  Ćwiczenia bazują na stretchingu i izolacjach. Kończą się kilkuminutowym relaksem.
Ćwiczymy bez obuwia, w miękkich wygodnych ubraniach.



METODA FELDENKRAISA

Metoda Feldenkraisa jest metodą reedukacji systemu nerwowego opracowaną przez Moshe Feldenkraisa - izraelskiego inżyniera, naukowca oraz mistrza judo. Jej powstanie i rozwój były w dużej mierze ukształtowane osobistym doświadczeniem jej twórcy. Łączy w sobie naukowe podstawy działania ludzkiego układu nerwowego z praktycznymi zasadami efektywnego poruszania się, zaczerpniętymi wprost ze sztuk walki i technik samoobrony. Jak mawiał sam Feldenkrais, celem metody jest aby "niemożliwe stało się możliwe, możliwe stało się łatwe, zaś łatwe stało się eleganckie". Skorzystać z niej mogą wszyscy, którzy:

  • cierpią z powodu dolegliwości bólowych i chcieliby nauczyć się żyć bez bólu,
  • chcą odzyskać pełną sprawność po wypadku lub kontuzji,
  • uprawiają sport i zależy im na zwiększeniu swojej efektywności ruchowej,
  • zajmują się dziedziną, która związana jest z "mową ciała" (m.in. taniec, śpiew, aktorstwo),
  • są ciekawi poznania własnych nawyków ruchowych i chcą odkryć jak mogą poruszać się lepiej. 

W Metodzie Feldenkraisa ruch jest fundamentalnym narzędziem do zwiększenia własnej świadomości, czyli do głębszego poznania samego siebie. Nauczana jest w dwóch postaciach: w grupowych lekcjach Świadomości Poprzez Ruch oraz w lekcjach indywidualnych Funkcjonalnej Integracji. W lekcjach Świadomości Poprzez Ruch nauczyciel prowadzi uczestników werbalnie poprzez specyficzne instrukcje ruchowe. Lekcje indywidualne opierają się w dużej mierze na komunikacji niewerbalnej, czyli na dotyku i delikatnym, nieinwazyjnym ruchu. Oba sposoby nauczania służą jednak temu samemu, czyli poznaniu przez ucznia własnych wzorców ruchowych oraz ich wzbogaceniu. Poznanie osobistych nawyków ruchowych może stać się drogą do odkrycia w sobie nieznanego dotąd potencjału do odczuwania, myślenia i działania. 

Sięganie Całym Sobą- lekcja audio



BALET DLA DOROSŁYCH

Balet, inaczej taniec klasyczny, jest kluczem do osiągnięcia smukłej, silnej i gibkiej sylwetki. To technika rozwijająca ciało, umysł oraz wyraz artystyczny. Kształtuje siłę i elastyczność mięśni, równowagę, lekkość, wdzięczny sposób poruszania, świadomość ciała oraz umiejętność pracy zgodnie z rytmem, jaki dyktuje muzyka. Pomaga w utrzymaniu prawidłowej postawy, uczy gracji i koordynacji ruchowej. Jest to także ćwiczenie mózgu, ponieważ wszystkie kombinacje są jednocześnie ruchowym treningiem pamięci sekwencyjnej. Kształtuje również wrażliwość artystyczną - ćwicząc skupiamy się nie tylko na pracy poszczególnych partii mięśni, ale także na estetyce wykonania ruchów.

Zajęcia baletu dla dorosłych bazują na technice tańca klasycznego, barre au sol, pilatesu i stretchingu.

Kurs dedykowany jest dla wszystkich, którzy chcą zacząć swoją przygodę ze sztuką tańca klasycznego.


ACRO YOGA

Acro Yoga w inspirujący sposób łączy ze sobą kilka elementów: mądrość jogi, dynamikę akrobatyki oraz delikatność masażu. To świetna zabawa oraz praktyka budująca zaufanie do siebie i świata. Na trening składają się przede wszystkim ćwiczenia koordynacji ruchowej i zmysłu równowagi, rozwijanie siły i elastyczności. Podczas zajęć współpracujemy w parach, trójkach i grupach.  

Pierwsza godzina zajęć obejmuje: przyjemną rozgrzewkę oraz ćwiczenia z elementami akrobatyki przygotowujące do AcroYogi dynamicznej. Podczas drugiej godziny zajęć zapoznamy się m.in. z podstawowymi elementami masażu tajskiego i stretchingu, które pomogą nam rozwijać świadomość ciała, uniknąć kontuzji i lepiej się regenerować.  

Dla kogo:

  • Dla wszystkich - nawet tych mniej wysportowanych!
  • Nie ma ograniczeń wiekowych.
  • Można przyjść samemu, można przyjść w parze.
  • Zajęcia w Vitallokum dedykowane są dla osób nowych i początkujących.

Zalety:
  • jednoczesne wzmocnienie i rozluźnienie ciała,
  • wzmocnienie mięśni głębokich, odpowiedzialnych za prawidłową postawę,
  • zintegrowane emocje i ciało,
  • ciało pełne życiowej energii,
  • lepszą sprawność, świadomość i koordynacja ciała,
  • rozwijanie komunikacji, pewności siebie, zaufania, spokóju wewnętrznego i umiejętności doceniania chwili,
  • dotlenienie mózgu, stymulacja przysadki i tarczycy, masaż serca poprzez ucisk przepony,
  • poprawa funkcjonowania układów: krążenia, hormonalnego i nerwowego,
  • lepsze samopoczucie i koncentracja,
  • nowe perspektywy :)

DOTYK DLA CIAŁA

Zajęcia, podczas których pracujemy w parach na zmianę, w miękkich, wygodnych ubraniach.
Poprzez proste i całkowicie bezpieczne techniki i ćwiczenia, pozwalamy ciału wejść w stan głębokiego relaksu, zatrzymania i odprężenia. Jesteśmy tu, żeby się zregenerować, odpocząć fizycznie i psychicznie poprzez doświadczenie niezwykłego działania dotyku.
Pracujemy w rytmie, w kontakcie, spokojnie i łagodnie z pełną uwagą na swoje potrzeby i swoje ciało.
Wspaniałe zajęcia na zakończenie dnia i dobry sen.
Zajęcia dla maksymalnie 11 osób.


RELAKSACYJNA PODRÓŻ W DŹWIĘKACH,

MISY TYBETAŃSKIE & MORE


Zapraszam na autorską relaksację, swoistą „kąpiel” w dźwiękach mis, gongu, dzwonków z towarzyszeniem śpiewu i shruti. Jest to świetna okazja, by pozostać w stanie medytacji, jak również swobodnie odpłynąć świadomością przechodząc w stan głębokiej relaksacji, w pełni zanurzyć się w wibracjach terapeutycznych instrumentów, które wnikają przez skórę penetrując tkanki i komórki.

Relaksacyjna podróż w dźwiękach została opracowana przeze mnie z potrzeby serca, dyktowana moim własnym doświadczeniem w pracy z ciałem i dźwiękiem. Sesja relaksacji wspiera procesy harmonizowania naszych czakr (centrów energetycznych), samoregulacji, uzdrawiania i odblokowywania napięć zarówno fizycznych jak i mentalnych, stanowiąc drogę do odprężenia i lepszego samopoczucia.

Wibracje dźwięku mis himalajskch mają szczególnie leczniczy wpływ na nasz organizm, mogą podnieść poziom energii, masować organy wewnętrzne, wzmacniać system immunologiczny, regenerować i rozluźniać ciało, uwalniać od stresu i wyciszać umysł, przekształcając fale mózgowe beta na fale alfa, wprowadzając nas naturalnie w stan relaksu.

Po sesji zapraszam na napar ziołowy gratis dla wszystkich uczestników!