Joga kameralnie w Krakowie


JOGA DLA KRĘGOSŁUPA

Joga Iyengara - to szczegółowo opracowane pozycje wzmacniające, uelastyczniające i regenerujące ciało, które równocześnie poprawiają koncentrację umysłu i korzystnie wpływają na równowagę emocjonalną i hormonalną całego organizmu.
Wyjątkową cechą Jogii Iyengara jest korzystanie z licznych pomocy, m in. koców, kostek, pasków wałków, lin oraz specjalnie zaprojektowanych krzeseł i ławek. Wszystkie one pomagają prawidłowo wykonać pozycje (asany) osobom z rozmaitymi problemami zdrowotnymi. Przemyślane, i szczegółowo dopracowane pozycje, ćwiczone systematycznie pod okiem kompetentnego nauczyciela, leczą dolegliwości, wzmacniają i odprężają prowadząc ćwiczącego do pełni zdrowia i sił witalnych.
Kolejną wyjątkową zaletą jogi Iyengara jest fakt, że w prawie każdej asanie pracujemy nad wydłużeniem i rozluźnieniem kręgosłupa oraz wzmocnieniem mięśni okołokręgosłupowych.
Co nam tak naprawdę daje to wydłużanie i rozciąganie kręgosłupa?
Oprócz tego, że można „urosnąć” nawet parę centymetrów:) to jeszcze coś, co jest bardzo istotne dla naszego zdrowia – czyli rozluźnianie i odciążenie krążków międzykręgowych oraz tworzenie przestrzeni między nimi.
W ciągu dnia gdy chodzimy, biegamy czy siedzimy, „ubijamy” kręgosłup powodując, poza skracaniem nawet o 1cm, że krążki ścieśniają się, a przestrzenie między nimi zanikają powodując naciski i przemieszczenia.
W trakcie praktyki jogi przeciwdziałamy temu procesowi. Dzięki wydłużaniu kręgosłupa przy pomocy pracy mięśni odciążamy nadmiernie ściśnięte przez grawitację krążki, co działa niezwykle korzystnie na całą naszą postawę.
Kolejną korzyścią pracy z kręgosłupem w pozycjach jogi jest wzmacnianie mięśni grzbietowych – w tym głębokich, oraz mięśni brzucha, czyli ogólnie mięśni posturalnych. Słabe mięśnie posturalne prowadzą niestety, prędzej czy później, do schorzeń kręgosłupa. Główną funkcją tej grupy mięśni wraz z kręgosłupem, jest utrzymywanie prawidłowej postawy ciała oraz umożliwienie ruchu. W przypadku gdy te mięśnie nie spełniają swojej roli, ponieważ są zbyt słabe, cały ciężar naszego ciała utrzymywany jest przez kręgosłup, co powoduje jego przeciążenie.

Dzięki pracy w asanach zwiększa się siła i wydajność mięśni, a w połączeniu ze świadomym pogłębionym oddechem, poprawia się także system krążenia oraz praca serca. Wszystkie te czynniki powodują, że po zajęciach jogi czuje się lekkość, rozluźnienie i równocześnie moc.

Korzyści wynikające z regularnego uprawiania jogi:
- niweluje lub znacznie redukuje bóle kręgosłupa
- wzmacnia wytrzymałość i odporność całego organizmu
- uspokaja system nerwowy
- zapewnia psychiczną i emocjonalną równowagę
- harmonijnie rzeźbi sylwetkę


JOGA REGENERACYJNA


Joga regeneracyjna – to zajęcia łączące w sobie ruch i rozluźnienie. Podczas sesji delikatnie rozgrzewamy ciało,aby je z miękkością poruszyć i łatwiej odblokować zamknięte napięcia. Następnie podczas wygodnych i rozluźnionch wersji asan mamy czas zatrzymać się, poodychać i skoncentrować na napiętych miejscach. Na zajęciach pojawia się dużo pracy z oddechem i świadomością ciała. Na koniec zwieńczeniem jest ok. 15 minutowy relaks. Na zajęcia weź ze sobą ciepłe i miękkie ubranie oraz gotowość do odpuszczenia.



JOGA VINYASA

Vinyasa joga jest praktyką, w której ruch zschynchronizwoany jest z oddechem. Ruch jest inicjowany właśnie poprzez oddech.
Ta joga często określana jest jako “flow’’ joga, ponieważ, przechodzenie z jednej asany do drugiej, wykonuje się w sposób płynny i nieprzerwany.

Jeśli szukasz jogi, która nie jest statyczna, gdzie występuje duża różnorodność w praktyce jogi - to vinyasa jest dla Ciebie.

Vinyasa wzmacnia i rozciąga mięśnie, usuwa napięcia i stres. Polepsza koncentrację i pomaga się zrelaksować.


ACRO YOGA

Acro Yoga w inspirujący sposób łączy ze sobą kilka elementów: mądrość jogi, dynamikę akrobatyki oraz delikatność masażu. To świetna zabawa oraz praktyka budująca zaufanie do siebie i świata. Na trening składają się przede wszystkim ćwiczenia koordynacji ruchowej i zmysłu równowagi, rozwijanie siły i elastyczności. Podczas zajęć współpracujemy w parach, trójkach i grupach.  

Pierwsza godzina zajęć obejmuje: przyjemną rozgrzewkę oraz ćwiczenia z elementami akrobatyki przygotowujące do AcroYogi dynamicznej. Podczas drugiej godziny zajęć zapoznamy się m.in. z podstawowymi elementami masażu tajskiego i stretchingu, które pomogą nam rozwijać świadomość ciała, uniknąć kontuzji i lepiej się regenerować.  

Dla kogo:

  • Dla wszystkich - nawet tych mniej wysportowanych!
  • Nie ma ograniczeń wiekowych.
  • Można przyjść samemu, można przyjść w parze.
  • Zajęcia w Vitallokum dedykowane są dla osób nowych i początkujących.

Zalety:
  • jednoczesne wzmocnienie i rozluźnienie ciała,
  • wzmocnienie mięśni głębokich, odpowiedzialnych za prawidłową postawę,
  • zintegrowane emocje i ciało,
  • ciało pełne życiowej energii,
  • lepszą sprawność, świadomość i koordynacja ciała,
  • rozwijanie komunikacji, pewności siebie, zaufania, spokóju wewnętrznego i umiejętności doceniania chwili,
  • dotlenienie mózgu, stymulacja przysadki i tarczycy, masaż serca poprzez ucisk przepony,
  • poprawa funkcjonowania układów: krążenia, hormonalnego i nerwowego,
  • lepsze samopoczucie i koncentracja,
  • nowe perspektywy :)