JOGA DLA KRĘGOSŁUPA  „Moc jest z Nami"

5 stycznia, sobota, godz 10.00


    Zacznij dobrze Nowy Rok!

Zadbaj o siebie i przyjdź na sobotni warsztat jogi.
2,5  godziny asan, oddechu i relaksu.

Joga? Joga... Joga!
Ta metoda pracy z ciałem stała się od pewnego czasu bardzo popularna. O co chodzi z tą fascynacją? Dlaczego ma tylu zwolenników? Co jest w niej takiego wyjątkowego?
Joga jest starożytnym, holistycznym systemem, stylem życia, filozofią. Nie jest natomiast religią. Joga to nie tylko siedzenie w lotosie i medytacja (radża joga), to także bezinteresowne działanie w służbie społeczeństwa (karma joga) oraz oczywiście, najbardziej chyba dziś popularne ćwiczenia fizyczne i energetyczne oczyszczanie organizmu (hatha joga).

Termin hatha joga obejmuje wszystkie odmiany jogi, w których wykonuje się jakiekolwiek ćwiczenia fizyczne i oddechowe.
Jedną z wielu odmian tej ostatniej linii jest Joga Iyengara.
Joga Iyengara - to szczegółowo opracowane pozycje wzmacniające, uelastyczniające i regenerujące ciało, które równocześnie poprawiają koncentrację umysłu i korzystnie wpływają na równowagę emocjonalną i hormonalną całego organizmu.cniające, uelastyczniające i regenerujące ciało, które równocześnie poprawiają koncentrację umysłu i korzystnie wpływają na równowagę emocjonalną i hormonalną całego organizmu.
Wyjątkową cechą Jogii Iyengara jest korzystanie z licznych pomocy, m in. koców, kostek, pasków wałków, lin oraz specjalnie zaprojektowanych krzeseł i ławek. Wszystkie one pomagają prawidłowo wykonać pozycje (asany) osobom z rozmaitymi problemami zdrowotnymi. Przemyślane, i szczegółowo dopracowane pozycje, ćwiczone systematycznie pod okiem kompetentnego nauczyciela, leczą dolegliwości, wzmacniają i odprężają prowadząc ćwiczącego do pełni zdrowia i sił witalnych.
Kolejną wyjątkową zaletą jogi Iyengara jest fakt, że w prawie każdej asanie pracujemy nad wydłużeniem i rozluźnieniem kręgosłupa oraz wzmocnieniem mięśni okołokręgosłupowych. Czasem może się wydawać, że nauczyciel nieustannie powtarza „wydłuż kręgosłup, unieś mostek w kierunku brody:” jak mantrę a mimo to często to wydłużanie gdzieś nam umyka – szczególnie kiedy bardzo chcemy dotknąć głową kolan :).
Co nam tak naprawdę daje to wydłużanie i rozciąganie kręgosłupa?
Oprócz tego, że można „urosnąć” nawet parę centymetrów:) to jeszcze coś, co jest bardzo istotne dla naszego zdrowia – czyli rozluźnianie i odciążenie krążków międzykręgowych oraz tworzenie przestrzeni między nimi.
W ciągu dnia gdy chodzimy, biegamy czy siedzimy, „ubijamy” kręgosłup powodując, poza skracaniem nawet o 1cm, że krążki ścieśniają się, a przestrzenie między nimi zanikają powodując naciski i przemieszczenia.
W trakcie praktyki jogi przeciwdziałamy temu procesowi. Dzięki wydłużaniu kręgosłupa przy pomocy pracy mięśni odciążamy nadmiernie ściśnięte przez grawitację krążki, co działa niezwykle korzystnie na całą naszą postawę.
Kolejną korzyścią pracy z kręgosłupem w pozycjach jogi jest wzmacnianie mięśni grzbietowych – w tym głębokich, oraz mięśni brzucha, czyli ogólnie mięśni posturalnych. Słabe mięśnie posturalne prowadzą niestety, prędzej czy później, do schorzeń kręgosłupa. Główną funkcją tej grupy mięśni wraz z kręgosłupem, jest utrzymywanie prawidłowej postawy ciała oraz umożliwienie ruchu. W przypadku gdy te mięśnie nie spełniają swojej roli, ponieważ są zbyt słabe, cały ciężar naszego ciała utrzymywany jest przez kręgosłup, co powoduje jego przeciążenie.
 Dzięki pracy w asanach zwiększa się siła i wydajność mięśni, a w połączeniu ze świadomym pogłębionym oddechem, poprawia się także system krążenia oraz praca serca. Wszystkie te czynniki powodują, że po zajęciach jogi czuje się lekkość, rozluźnienie i równocześnie moc.

Prowadzenie Anetta Gibała-Dayet


Moc jest z Nami!:) Przybywajcie więc i zapisujcie się już dziś. Ilość miejsc ograniczona.
Cena : 50 zł.