CANTIENICA® -Trening Dna Miednicy

Dno miednicy musi trzymać (nasze narządy na miejscu) i puszczać (kiedy trzeba). To dwa przeciwne działania i dno miednicy może je sprawnie realizować tylko wtedy gdy jest elastyczne, a jednocześnie mocne. Wraz z wiekiem nasze moce maleją, dlatego tak ważne jest, abyśmy byli tak sprawni i aktywni jak najdłużej. Siła fizyczna i mobilność stanowią najlepszą obronę przed procesem starzenia. Zdrowe dno miednicy to ważny czynnik naszego zdrowego i szczęśliwego JA.

Jednak zaburzenia w funkjconowaniu dna miednicy mogą być nie tylko efektem procesu starzenia i słabnących mięśni. Jest wiele innych czynników, które wpływają niekorzystnie na jego kondycję. Problemy z funkcjonowaniem dna miednicy mogą sie pojawić po porodzie, urazach, w wyniku utrwalonych wad w postawie, sposobie poruszania się czy siedzenia. W obecnych czasach są często "po prostu" wynikiem naszego współczesnego trybu życia.


WARSZTATY WPROWADZAJĄCE

Kolejne, nieodpłatne, warsztaty wprowadzające do metody CANTIENICA® Metoda Kształtowania Ciała i Postawy odbędą się w sobotę 8 grudnia. Zajęcia zaczynamy o godz 10:00 i potrwają ok 1,5 godz. W trakcie ćwiczeń poznacie podstawy anatomiczne metody oraz wykonacie kilka ćwiczeń. Należy ćwiczyć w stroju wygodnym lecz stosunkowo dopasowanym do ciała (aby instruktor widział Waszą postawę) a także w skarpetkach ( jeśli ktoś posiada to antypoślizgowe są najbezpieczniejsze).

Designed by Rawpixel
Rejestracja na warsztaty wprowadzające CANTIENICA

U podstaw metody CANTIENICA® - Metoda Kształtowania Ciała & Postawy leży założenie, że dno miednicy jest naważniejszą kondygnacją człowieka. A co z tego wynika, mięśnie dna miednicy nie są traktowane oddzielnie lecz jako fundament prawidłowej postawy i chodu. Ten fundament można używać świadomie zawsze i wszędzie, z każdym krokiem i ruchem za pośrednictwem guzów kulszowych. Są one punktami odniesienia dla wewnętrznej warstwy dna miednicy. Jej symetyczne ułożenie w miednicy pozwala na niezależne od siebie uruchomienie i użycie jej lewej i prawej części. A każdy ruch kości miednicznych wywołuje reakację dna miednicy. Mięśnie dna miednicy zazębiają się z mięśniami brzucha, pleców i nóg. Postawa, mająca swoje żródlo w dnie miednicy, przenosi się w górę do głowy i w dół do stóp. Poprzez idealne uporządkowanie kości względem siebie czyli wyrównanie miednicy i osi nóg, ustawienie klatki piersiowej i głowy oraz naprężanie mięśni kręgosłupa, aktywujemy ścięgna i mięśnie. Dzięki temu odzyskujemy centrum naszej stabilności i równowagi, jakim jest dno miednicy. W ten sposób przywracamy naturę ruchu z mięśni głębokich. Ponieważ podczas ćwiczeń wraz z dnem miednicy trenowane są anatomicznie mięśnie grzbietu, brzucha i bioder, dzięki swojemu całościowemu treningowi metoda jest efektywna i trwała.

  • Nie lubisz dynamicznych ćwiczeniach jednak chciałabyś/chciałbyś poprawić sprawność swojego organizmu
  • Miewasz bóle kręgosłupa lub stawów
  • Wiesz, że masz złe nawyki w codziennym funkcjonowaniu
  • Zbliżasz się do okresu menopauzalnym i chcesz utrzymać narządy kobiece w prawidłowym położeniu i przeciwdziałać nietrzymaniu moczu
  • Jesteś po porodzie i powinnać aktywować dno miednicy aby wróciło do form
  • Chcesz zachować lekkość i komfort ruchu na długie lata
  • Powinieneś zadbać o swoje stawy i rozpocząć profilaktyke zwyrodnieniową stawów
  • Szukasz właściwej motoryki swojego ciała
  • Chciałbyś utrzymać sprawność seksualną do późnych lat (dzięki optymalnemu treningowi mięśni dna miednicy)

To wystarczając powody, aby zainteresować się metodą CANTIENICA® Metoda Kształtowania Ciała i Postawy. A jeśli żaden z przykładowych powodów Cię nie dotyczy – to też przyjdź – zajęcia są dla każdego, kto chce zadbać o swoje ciało i jego sprawniejsze funkcjonowanie. Metoda przywraca naturalna synchronizację ciała, którą zatraciliśmy w ciągu życia. Mile widziane osoby w każdym wieku.



%

O metodzie Cantienica powiedziała mi....moja ginekolog. Po porodach miałam problem z mięśniami dna miednicy, który bardzo utrudniał mi codziennie funkcjonowanie. Nie będę go tutaj szczegółowo opisywać, ale każda mama na pewno się domyśli, o co mi chodzi. Poza tym oczywiście miałam również problemy z kręgosłupem szyjnym i lędźwiowym- klasyczne dolegliwości osoby, która większość dnia spędza w pozycji siedzącej przy biurku, a ponadto nosi małe dzieci, plecaki większych dzieci, torby z zakupami etc. Cierpiałam również na bardzo częste migreny związane ze stresem w pracy.

Cantienica ćwiczę od roku, z braku czasu niestety tylko raz w tygodniu. Staram się również stosować do jej zasad w życiu codziennym - pamiętać o odpowiedniej pozycji stojącej i siedzącej, co oczywiście często mi nie wychodzi. Jak sobie przypomnę również sama robię proste ćwiczenia - nawet w samochodzie, stojąc w korku.

Poprawę zauważyłam już po kilku pierwszych treningach. Moje dolegliwości ginekologiczne w dużym stopniu ustąpiły, mniej boli mnie kręgosłup. Kiedy zaczyna boleć mnie głowa staram się wykonywać ćwiczenia i często ból ustępuje. Jednym słowem bardzo poprawiła mi się jakość życia kiedy zaczęłam ćwiczyć.

Jestem zafascynowana ta metoda. Uważam, że może w nieinwazyjny sposób pomóc wielu, wielu ludziom- zarówno kobietom jak i mężczyznom, którzy borykają się z dolegliwościami związanymi z naszym siedzącym trybem życia. U mnóstwa kobiet, które mają problem z osłabionymi mięśniami dna miednicy i borykają się z różnymi krępującym i dolegliwościami, pomoże uniknąć operacji.

Długo zastanawiałam się czy opisać swoje doświadczenia. Czuję się nieco skrępowana pisząc o swoich dolegliwościach, ale może kogoś moja opinia zachęci do ćwiczeń Cantienica.

Naprawdę warto :-)

Mika

%

Cantienica dała mi przede wszystkim świadomość swojego ciała. Od lat mam problemy z kręgosłupem, ale dopiero ćwicząc zauważyłam co robię źle. Wszystko;) No dobra, żartuję, może nie wszystko, ale na przykład chowam głowę w ramiona, co może być przyczyną problemów z kręgosłupem szyjnym. No i garbię się tu, czy tam. Chodzę na krawędziach stóp i do taktu macham prawą ręką. A teraz - po roku ćwiczenia - wiem jak powinnam przybrać prawidłową postawę, wiem jak rozluźnić nadmiernie spięte mięśnie, wiem, w którym miejscu się wyciągnąć, żeby przestało boleć. Niezwykle podoba mi się w Cantienice ta uważność dotycząca ciała. Nie chodzi tylko o to, żeby stanąć, wyprostować się i wyciągnąć, ale żeby zrobić to prawidłowo i tak, że zadziała. Że czasem drobny ruch, czy korekta postawy robi ogromną różnicę. No a Dorota dba właśnie o to, żebyśmy robiły to jak najlepiej. I żebyśmy się nigdy nie nudziły. Dziękuję!:)

Ania

%

Chodziłam na jogę, na rowerki, różne gimnastyki w grupach. Zawsze się zmuszałam, żeby pójść. Moje córki teraz też chodzą na przeróżne zajęcia fitness. Przed każdymi zajęciami jęczą i biadolą jak im się nie chce i dyskutują, której się bardziej nie chce i czy wczoraj się bardziej nie chciało czy dziś. Czasami się zmuszają i idą.

Ja na cantienice idę zawsze chętnie i cieszę się już od rana ze wieczorem pójdę na zajęcia.

Nie bolą mnie plecy w lędźwiach, kark, przestały mi puchnąć nogi, czuje ze skóra jest bardziej zbita jędrna. Waga nie zmieniła się ale ubrania są luźniejsze.

Fajnie ze jutro znowu idę na „gimkę”.

Zosia